Montessori Boven ’t IJ

We streven voortdurend naar de optimale ontwikkeling van ieder kind op zijn eigen niveau.

 

Montessori Boven ’t IJ

Kampina 5
1025 DD Amsterdam
020 6371194
kampina.boventij@innoord.nl
montessori-boventij.nl

 

Montessori
 

Onze school is een montessorischool. Op een montessorischool staat de individuele ontwikkeling van ieder kind centraal. Ieder kind leert en ontwikkelt zich in eigen tempo en op eigen wijze. Als school kijken we voortdurend hoe we die ontwikkeling zo optimaal mogelijk kunnen laten verlopen.

Maria Montessori (1870-1952) is de grondlegger van dit type onderwijs. Montessorionderwijs bestaat dus al langere tijd maar is actueler dan ooit. Kinderen leren bewuste keuzes te maken, zelfregulatie, verantwoordelijkheid nemen voor je eigen handelen en zorg te dragen voor jezelf, de ander en je omgeving.

 

De voorbereide omgeving

 

Montessori stelde dat kinderen van nature gemotiveerd zijn om te leren en te ontwikkelen en dat je de omgeving om het kind heen zo moet inrichten dat dit leren zo natuurlijk mogelijk kan gebeuren. In montessorionderwijs heet dit ‘de voorbereide omgeving’.

 

In deze voorbereide omgeving, zo ook op onze school, zijn allerlei specifieke montessori- en overige materialen aanwezig, waarmee van alles geleerd en ontdekt kan worden. Ook de leerkracht en de klasgenoten maken deel uit van de voorbereide omgeving. Groepslessen waarbij kinderen uitgedaagd worden meer te willen en gaan leren, uitwisselen en samenwerken met klasgenoten dragen ook bij aan het continue leerproces van ieder kind.

Heterogene groepen
De kinderen zijn bij ons ingedeeld in heterogene (of combinatie) groepen.
De onderbouw: groep 1/2.
De middenbouw: groep 3/4.
De tussenbouw: groep 5/6.
De bovenbouw: groep 7/8.

 

 

Op dit moment zijn van iedere bouw drie of vier klassen, waarin dus steeds kinderen van verschillende groepen gemengd bij elkaar zitten. De groepsgrootte bij ons op school is ongeveer 20 leerlingen in de onderbouw en ongeveer 25-28 leerlingen in midden-, tussen- en bovenbouw. Het indelen in heterogene groepen is een belangrijk onderdeel van onze onderwijsvisie.

Door deze wijze van groepssamenstelling wisselen kinderen steeds van rol en positie in de klas. De kinderen zijn afwisselend jongste en oudste. Hierdoor ontdekken ze verschillende kanten van zichzelf. Als jongste leren ze veel van anderen, ze voegen zich in de groep. Als oudste kinderen van de groep leren ze de leiding nemen, anderen te helpen, lesstof uit te leggen en het daardoor extra te verwoorden, begrijpen en onthouden. We ervaren dat deze wijze van groepsindeling ook bijdraagt aan de goede sfeer in onze scholen. Kinderen kennen veel kinderen door de hele school heen en leren rekening te houden met elkaar.

 

 

‘Kinderen die extra zorg nodig hebben worden o.a. begeleid door de intern begeleider en krijgen eventueel extra ondersteuning binnen of buiten de klas’

 

Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid

 

Als we willen dat kinderen zich optimaal ontwikkelen betekent dit dat we ons steeds afvragen ‘Wat heeft dit kind nodig op dit moment?’. We streven ernaar dat kinderen zichzelf uiteindelijk deze vraag kunnen stellen. ‘Wat heb ik nodig om te leren? Wat wil, moet en kan ik leren en hoe pak ik dat aan?’ Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid zijn belangrijke kernwaarden van ons onderwijs en dit komt op verschillende manieren terug.

 

Bij ons op school werken de kinderen een groot deel van de dag zelfstandig, alleen of samen, aan zelfverkozen of samen met de leerkracht ingeplande werkjes. Binnen duidelijke regels en grenzen dagen we kinderen uit om zo zelfstandig mogelijk te zijn en verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen keuzes en gedrag. Ook door bijvoorbeeld onze leerlingenraad, het helpen in andere bouwen of organiseren van activiteiten willen we de zelfstandigheid en verantwoordelijkheid van kinderen stimuleren.

 

Cultuur en creativiteit

 

Een brede ontwikkeling voor ieder kind vinden we heel belangrijk. Onze culturele activiteiten zijn divers en vinden in en buiten de school plaats. Als een kind acht jaar bij ons op school heeft gezeten, heeft het met allerlei verschillende cultuurgebieden kennis gemaakt, van dansproject tot toneelvoorstelling en van muzieklessen tot kunstenaar of schoolschrijver in de klas. Naast creatieve lessen en opdrachten van de groepsleerkracht is er binnen ons montessorionderwijs ook ruimte voor creativiteit tijdens het zelfstandig werken. Een spellingsregel kan bijvoorbeeld ook geoefend worden door het maken van een woordzoeker of stripverhaal, de provinciën van Nederland kun je leren door deze uit te knippen en de namen erbij te stempelen en de bloedsomloop en organen van een mens kun je op lichaamsgrootte uittekenen.

 

Gezonde school
 

Wij zijn een “waterschool”. Onder schooltijd en in de korte pauze drinken de kinderen water. Ook doen wij mee aan programma EU-schoolfruit. Gefinancierd de Europese Unie ontvangen wij 20 schoolweken lang groente en fruit om in de klassen te eten. In onze korte pauze vormt dit de gezonde pauzehap.
Sinds 2019 nemen we deel aan Jump In. Dit is een programma vanuit de gemeente Amsterdam dat scholen helpt om gezonde leefstijl op school vorm te geven. Het gaat hierbij zowel om gezonde voeding en drinken als om voldoende bewegen.

Ontdek je collega’s

‘Ik draag met liefde bij aan de toekomst van onze kinderen’

Yasemin, leerkrachtondersteuner
Montessori boven ‘t IJ Collega Yasemin

‘De stakingen in het onderwijs trokken me over de streep. Het voelde alsof er een beroep op mij persoonlijk gedaan werd’

Marlies, Zij-instromer
Montessori Boven 't IJ Collega Marlies

“Daisy is een klankbord vol reflectieve vragen” Marjolein

Daisy en Marjolein, directie Montessori Boven 't IJ
Montessori Boven 't IJ Collega’s Daisy en Marjolein

IKC Zeven Zeeën

Zin in avontuur, nieuwsgierig zijn, de wil om te ontdekken en te leren, verantwoordelijkheid dragen, samenwerken, doorzetten en reflecteren.

‘Je hoeft tenminste niet de hele tijd stil te zitten op je stoel’

 

Lina, groep 2

Daltonschool IKC Zeven Zeeën

Lees verder

 

IKC de Zeven Zeeën

Banneplein 111
1034 DN Amsterdam
020-6316842
directie.zevenzeeen@innoord.nl

ikczevenzeeen.nl

 

Ontdekkingsreizigers

Onze school heet Dalton IKC Zeven Zeeën; een naam die verwijst naar alle zeeën en oceanen van de wereld. Iemand die ‘de zeven zeeën bevaren heeft’, is overal geweest of heeft veel (levens)ervaring. De oceaanvaarders die deze zeeën verkenden, waren echte ontdekkingsreizigers die onbevreesd het avontuur aangingen. Zij waren nieuwsgierige reizigers met een open geest die de wereld anders durfden te bekijken, en die de nieuwe dingen met een kinderlijk enthousiasme in zich opnamen. Ze ontdekten, leerden, ervoeren en gaven hun kennis door.

 

 

Ons motto

Dit is wat wij alle kinderen binnen ons integraal kindcentrum (IKC) willen bijbrengen: zin in avontuur, nieuwsgierig zijn, de wil om te ontdekken en te leren, verantwoordelijkheid dragen, samenwerken, doorzetten en reflecteren.

Ontdek je collega’s

‘Het moment dat de leerlingen ‘s morgens vol verwachting voor de deur staan te trappelen vind ik geweldig’

Jan, onderwijsassistent
Daltonschool IKC Zeven Zeeën Collega Jan

"Als je van afwisseling houdt is het een goede keuze om op twee scholen te werken" Tineke Poel - de Waart

Tineke Poel - de Waart, leerkrachtondersteuner(/leertuincoördinator)
De Poolster en IKC Zeven Zeeën Collega Tineke

Ontzorgkrachten bieden de lesstof op een andere manier aan, creatiever of praktischer" Caitlin Forster, ontzorgkracht op Daltonschool IKC Zeven Zeeën

Caitlin Forster, ontzorgkracht op Daltonschool IKC Zeven Zeeën
Daltonschool IKC Zeven Zeeën Collega Caitlin

“Conny heeft heel veel kennis, ik kan haar alles vragen” Jitsui

Jitsui en Conny, directie IKC Zeven Zeeën
IKC Zeven Zeeën Collega’s Jitsui en Conny

OBS De Vier Windstreken

De vier pijlers van De Vier Windstreken zijn taalrijk (noord), sportief (oost), gezond (zuid) en
digitaal (west).

‘Voordat ik in het Doelab zat, durfde ik vaak niet om hulp te vragen en had ik minder zelfvertrouwen’

 

Salma, groep 8

OBS De Vier Windstreken

Lees verder

 

OBS De Vier Windstreken

Parlevinker 11
1034 PX Amsterdam
020 6313592
info@obsvierwindstreken.nl
obsvierwindstreken.nl

 

Toegankelijk voor iedereen

De Vier Windstreken is een openbare basisschool gelegen in de wijk Banne-Noord. Elke dag gaan zo’n 320 leerlingen naar De Vier Windstreken. Deze leerlingen zijn verdeeld over 16 groepen. De gemiddelde groepsgrootte is 20 leerlingen.

 

De Vier Windstreken is een openbare basisschool, dat wil zeggen voor iedereen toegankelijk zonder onderscheid te maken in maatschappelijke positie, levensbeschouwing en geloof. Aan De Vier Windstreken is een peutercombi van 2 – 4 jaar en buitenschoolse opvang verbonden. De Vier Windstreken beschikt over een ruim en netjes ingericht gebouw, inclusief nieuwe smart boards, gezonde luchtinstallatie en airco in alle lokalen.

 

De vier pijlers van De Vier Windstreken zijn taalrijk (noord), sportief (oost), gezond (zuid) en digitaal (west).

 

De Vier Windstreken is een brede school en wil kinderen de kans geven om hun eigen mogelijkheden te ontplooien. Er wordt veel aandacht besteed aan een positieve werkhouding. De kinderen moeten leren om zelfstandig, verantwoordelijk, creatief en kritisch te kunnen leven. De Vier Windstreken is steeds in ontwikkeling, past nieuwe onderwijskundige ideeën toe en heeft grote zorg voor alle kinderen met als doel de cognitieve en sociale vaardigheden zodanig te ontwikkelen dat zij kunnen doorstromen naar een passende vorm van het vervolgonderwijs.

 

 

 

‘De kinderen moeten leren om zelfstandig, verantwoordelijk, creatief en kritisch te kunnen leven’

 

Cultuur en sport

Naast de cognitieve en sociale vaardigheden vindt De Vier Windstreken de culturele en sportieve ontwikkeling ook zeer belangrijk. De Vier Windstreken is een sportactieve school en draagt met trots het vignet ‘Gezonde school’ op het gebied van ‘Bewegen, Sport en Voeding’.

 

Als brede school wil De Vier Windstreken zoveel mogelijk extra expertise in huis halen om kinderen zo optimaal te kunnen helpen. Zo is binnen de school een dependance van logopediepraktijk Oud Noord en een dependance van fysiotherapie Midden Noord gevestigd.

Ontdek je collega’s

‘De skills die kinderen hier leren zijn heel waardevol’

Boudewijn, leerkracht
OBS De Vier Windstreken Collega Boudewijn

‘Bij Innoord krijg ik veel betere begeleiding, dus dit is het helemaal’

Fleur, stagiaire
OBS De Vier Windstreken Collega Fleur

‘Ik heb een de-klant-is-koningmentaliteit, wat je in een winkel of hotel vaker aantreft dan in een school’

Vera, adjunct-directeur
OBS De Vier Windstreken Collega Vera

‘Het gras was ergens anders nooit groener’

Marianne de la Bey, leerkracht op OBS De Vier Windstreken
OBS De Vier Windstreken Collega Marianne

"Tijdens mijn werk doe ik ervaring op die ik tijdens mijn stage weer kan toepassen en andersom" Onno van Griethuijsen

Onno van Griethuijsen, klassenassistent én stagiair
IKC Noordrijk én De Vier Windstreken Collega Onno

“Het is een feest om tegenover Vera te zitten” Erik

Vera en Erik, directie OBS De Vier Windstreken
OBS De Vier Windstreken Collega’s Vera en Erik

IKC NoordRijk

Wij stellen het kind centraal met al zijn of haar talenten.

‘Meester Alten runt onze klas als een bedrijf. Hij is eigenlijk meer onze manager dan onze meester’

 

Sophie, groep 8

IKC NoordRijk

Lees verder

 

IKC NoordRijk

Braeburnstraat 1
1036 LD Amsterdam
020 3372192
info@ikcnoordrijk.nl
ikcnoordrijk.nl

 

Visie en missie

Het Integraal Kindcentrum Noordrijk is een gemeenschap waarin school en kinderopvang Tinteltuin in hetzelfde gebouw samenwerken aan een gemeenschappelijk doel.  We stellen het kind centraal, met al zijn of haar talenten en werken aan een doorgaande leer- en ontwikkellijn voor kinderen van 0 tot 13 jaar. 

 

IKC NoordRijk is een stimulerende plek waarin iedereen zichzelf ontdekt en waarin we samen groeien. Iedereen telt mee en hoort erbij. Vertrouwen en betrokkenheid in een plezierige omgeving leveren een positieve bijdrage aan de manier waarop wij met elkaar omgaan. Iedereen is gelijk, maar niemand is hetzelfde. 

 

De visie hierbij is leren vanuit intrinsieke motivatie. “Wij stellen het kind centraal met al zijn of haar talenten.” Het ene kind leert door te doen, de ander moet het voor zich zien. Middels de methode Blink Wereld komen de kinderen het gehele jaar door in aanraking met verschillende thema’s. 

 

Bij ons op school is het belang van passend onderwijs geïntegreerd. Wij bieden een passend aanbod voor alle kinderen of zoeken de expertise om kinderen met meer hulpvragen te helpen. Dit gebeurt, in overleg met ouders, zowel onder als na schooltijd. In de praktijk betekent het dat de leerkrachten geschoold worden om elk kind een passend aanbod te bieden.

 

 

 

 

 

Beeld van de school in de wijk

IKC NoordRijk is een school in de wijk de Bongerd in Amsterdam-Noord. Er wordt aan de randen van de wijk nog volop gebouwd. Wij zijn een Integraal Kindcentrum (IKC) dat werkt met een doorgaande leer- en ontwikkellijn voor kinderen van 0 tot 13 jaar. Het huidige leerlingenaantal is 481. Wij hebben op het moment 5 kleutergroepen, drie groepen 3, twee groepen 4, drie groepen 5, twee groepen 6, twee groepen 7 en drie groepen 8. De school zit aan zijn maximale capaciteit wat betreft groei, dit houdt in dat wij niet voor alle kinderen uit de buurt plek hebben.

 

‘IKC NoordRijk is een stimulerende plek waarin iedereen zichzelf ontdekt en waarin we samen groeien’

 

Vreedzaam IKC

Op IKC NoordRijk werken wij met de methode “De Vreedzame School”. De Vreedzame School is een compleet programma voor sociale competentie en democratisch burgerschap. Deze methode beschouwt de groep binnen het IKC als een leefgemeenschap, waarin kinderen zich gehoord en gezien voelen, een stem krijgen, kinderen samen leren beslissingen te nemen en conflicten op te lossen. We willen dat kinderen zorgzaam zijn en zich verantwoordelijk voelen voor anderen. 

 

De grondwet van De Vreedzame School hangt zichtbaar in de school, de vijf waarden worden nageleefd door school en opvang. 

1. Wij zorgen samen voor IKC NoordRijk 

2. Wij lossen conflicten op door samen te praten 

3. Wij helpen elkaar 

4. Wij zorgen dat iedereen erbij hoort  

5. Wij zorgen ervoor dat iedereen zich veilig voelt 

 

Ontdek je collega’s

'Ik hoop dat iedere leerling aan zijn of haar trekken komt en zich kan ontwikkelen op zijn of haar interessegebied'

Lex, leerkracht
IKC NoordRijk Collega Lex

‘De relatie met de leerlingen vind ik heel belangrijk, dus ik investeer veel tijd in individueel contact, tussendoor of buiten of na school’

Sabine, Zij-instromer
IKC NoordRijk Collega Sabine

‘Ik krijg de kans om Engelse liedjes en spelletjes te integreren in mijn lessen’

Lotte, LIO-er
IKC NoordRijk Collega Lotte

"Tijdens mijn werk doe ik ervaring op die ik tijdens mijn stage weer kan toepassen en andersom" Onno van Griethuijsen

Onno van Griethuijsen, klassenassistent én stagiair
IKC Noordrijk én De Vier Windstreken Collega Onno

“Carola houdt zicht op de kwaliteitscyclus en de uitvoering van het jaarplan en ik houd me meer met de organisatorische en uitvoerende taken bezig” Mireille

Carola en Mireille, directie NoordRijk
IKC NoordRijk Collega’s Carola en Mireille

Daltonschool De Poolster

Op De Poolster is ieder kind een ster, heeft elk kind een eigen kompas en kan iedereen stralen.

‘Je leert veel over dierenverzorging en de natuur met een konijn op school’

 

Sibel en Luna, groep 8

Daltonschool De Poolster

Lees verder

 

Daltonschool De Poolster

Plejadenplein 40
1033 VL Amsterdam
020 6315870
info@daltonschooldepoolster.nl
daltonschooldepoolster.nl

 

 

Poolster

Onze school heet daltonschool De Poolster; een naam die verwijst naar een hele heldere ster aan de hemel. Als je op een heldere maanloze nacht, naar de hemel kijkt, dan zal je zien dat de poolster een onderdeel is van de “poolwachters”. Een aantal reuzensterren die net zo groot zijn als de poolster.

 

Het allerliefst schijnen de poolwachters licht op de andere duizenden sterren die om ons heel bewegen. Aan de kleine ontdekkingsreizigers die oceanen proberen over te steken. En met ons licht soms net iets beter hun weg kunnen vinden. Of kinderen die ons licht nodig hebben om hun dromen net iets feller te laten fonkelen, zodat ze dromen beter kunnen herkennen. En ze werkelijkheid worden. Hierdoor durven kinderen zelf op ontdekking te gaan.

We leren ze ook dat ze ons licht niet de hele dag nodig hebben. Omdat ze eigenlijk zelf een ster zijn en licht kunnen geven. En daardoor de weg naar zichzelf altijd terug zullen vinden. En alleen of met elkaar de wereld van nu en van straks durven te bewandelen.

Ontdek je collega’s

‘Ik wil leerkrachten zó faciliteren dat zij de ruimte hebben hun expertise ten volle in te zetten voor hun leerlingen’

Martine, locatieleider
Daltonschool de Poolster Collega Martine

"Als je van afwisseling houdt is het een goede keuze om op twee scholen te werken" Tineke Poel - de Waart

Tineke Poel - de Waart, leerkrachtondersteuner(/leertuincoördinator)
Daltonschool de Poolster en IKC Zeven Zeeën Collega Tineke

‘Collega’s dragen Martine op handen’ Conny

Martine en Conny, directie Daltonschool De Poolster
Daltonschool De Poolster Collega’s Martine en Conny

OBS Twiske

De leukste dorpsschool in de grote stad.

‘Ik weet alles van ridders, want ik heb ook Squla over ridders thuis’

 

Sam, groep 2

OBS Twiske

Lees verder

 

OBS Twiske

Pandorinastraat 7a
1035 VR Amsterdam
020 6312540
directie.twiskeschool@innoord.nl
obstwiske.nl

 

Leukste dorpsschool in de grote stad

OBS Twiske is een openbare basisschool in de wijk Kadoelen in Amsterdam Noord. Wij worden ook wel omschreven als de leukste dorpsschool in de grote stad. Dagelijks gaan hier meer dan 500 leerlingen naar school, wij groeien door tot 600 leerlingen. Het team bestaat uit 46 personeelsleden.

 

OBS Twiske is een school met verschillende achtergronden: een mooie afspiegeling van de maatschappij. Onze school is de afgelopen jaren uitgebreid met nieuwe lokalen. Wij zijn een grote school, maar door de speelse indeling voelt dit niet zo. In school hebben wij een voorschool (Combiwel) voor peuters van 2,5 tot 4 jaar waar wij nauw mee samenwerken. Ook werken wij samen met verschillende organisaties voor buitenschoolse opvang.

 

 

Vreedzame school

OBS Twiske is een Vreedzame School. Binnen de school hanteren wij een positieve benadering naar leerlingen, ouders en leerkrachten. Kinderen krijgen een stem en leren een democratisch burger te zijn. Kinderen worden gezien en gehoord. Wij leren leerlingen open te staan voor verschillen en deze te overbruggen en conflicten op een goede manier op te lossen. Hierbij maken wij gebruik van mediators.

 

Vanaf groep 3 werken wij met homogene groepen. Dit betekent dat kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd bij elkaar in de groep zitten. Wij bieden de leerstof van alle vakken aan de grote groep aan en differentiëren bij de verwerking. Ook hebben wij een verrijkingsklas en een taalleesklas in de school. De verrijkingsklas om kinderen extra uit te dagen en de taalleesklas om tegemoet te komen aan extra ondersteuning.

 

Onze kinderen werken iedere week met taakwerk. Dit zijn opdrachten gericht op het niveau van de kinderen. Zij krijgen hierdoor extra hulp of juist verrijking. Kinderen worden gestimuleerd zelfstandig te werken en in oplossingen te denken. Wij werken over het algemeen uit boeken en in schriften. Wij voegen chromebooks toe aan de lessen.

 

Op school ervaren wij een grote ouderbetrokkenheid. Wij betrekken ouders bij het onderwijs van de kinderen. Door het jaar heen worden er verschillende activiteiten georganiseerd door en met ouders.

 

Gezondheid en creativiteit

Wij zijn een sportactieve en gezonde school. Wij besteden veel aandacht aan sport en doen dan ook mee aan alle schooltoernooien binnen Amsterdam-Noord. De vakleerkracht biedt een divers lesprogramma aan met aandacht voor verschillende sporten. De groepen 1/2 krijgen ook één keer per week les van een vakleerkracht.

 

Kunst, cultuur en creativiteit staan hoog in het vaandel op OBS Twiske. Iedere groep kan elke week deelnemen aan het Open Podium. Muziek wordt gegeven door een vakleerkracht, ook krijgen de kinderen theaterlessen van een vakleerkracht. De leerlingen hebben verschillende uitjes, denk aan museumbezoeken, naar de bibliotheek en de schoolreisjes.

Ontdek je collega’s

‘Meegaan met de interesses van de kinderen, daar gaat het om’

Marjorie, Zij-instromer
OBS Twiske Collega Marjorie

‘Wij volgen het principe van de Vreedzame School. Een van de onderdelen daarvan is mediation. Dat houdt in dat leerlingen elkaar helpen conflicten op te lossen’

Rochelle, Leerkracht
OBS Twiske Collega Rochelle

'Ik sta zonder zenuwen voor de klas'

Amber, Stagiaire
OBS Twiske Collega Amber

‘Ik heb een sterke voorkeur voor het speelse karakter van het lesgeven aan kleuters’’

Nadine, LIO-er
OBS Twiske

‘Gedragsproblemen zie ik niet als problematisch maar als een uitdaging’

Valga, Stagiaire
OBS Twiske Collega Valga

"Arie Wim weet echt alles van muziek. En niet alleen van vroeger, maar ook van nu" Maite

Maite en Arie Wim, directie OBS Twiske
OBS Twiske Collega’s Maite en Arie Wim

Montessori Kindcentrum Oostzanerwerf

De school van de toekomst

MK Oostzanerwerf

Molenwijk 8
1035 EE Amsterdam
020 6311560
info@mkoostzanerwerf.nl
montessorikindcentrumoostzanerwerf.nl

 

School van de toekomst

Aan de rand van de Molenwijk, midden in het groen, ligt Montessori Kindcentrum Oostzanerwerf, de school van de toekomst. Dagelijks gaan 190 leerlingen hier naar school en spelen op het natuurschoolplein. Wij begeleiden leerlingen bij hun ontwikkeling waarbij we rekening houden met verschillen en behoeften. Uiteindelijk leiden wij de leerlingen op voor banen waarvan we nu nog geen idee hebben wat deze zullen zijn. Dus leren we leerlingen digitale geletterdheid, kritisch nadenken, verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen ontwikkeling en omgeving. Vanuit een veilig en positief klimaat geven wij ze een stevige basis op reken- en taalgebied. Dit alles zodat onze leerlingen aan het eind van acht jaar onderwijs aan de start staan van een bewust wereldburgerschap.

Ontdek je collega’s

‘De één op één aandacht die wij kunnen bieden is niet alleen heel effectief, maar geeft ook veel voldoening’

Monique, Onderwijsassistent
MKC Oostzanerwerf Collega Monique

“We zijn altijd beschikbaar voor de ander. Maar we zijn ook scherp op elkaar” Diana

Diana, Maite en Arie Wim, directie Montessori Kindcentrum Oostzanerwerf
Montessori Kindcentrum Oostzanerwerf Collega’s Diana, Maite en Arie Wim